torek, 18. avgust 2020

SCREENCASTIFY SUBMIT - AVTOMATSKI VIDEOODGOVOR UČENCEV

Zgleda, da se zaradi Covid19 veliko več dogaja na področju orodij, ki omogočajo učiteljem in učencem olajšati delo in učenje na daljavo. Eden izmed takih primerov je Screencastify.

Brezplačna verzija Screencastify omogoča 
  • do 5 minutne posnetke z vsemi možnostmi
  • snemanje zaslona + spletna kamera
  • rezanje videa
  • avtomatsko nalaganje izdelka v GD
Pred kratkim pa so v uporabo ponudili poseben dodatek imenovan Screencastify Submit (sicer še v beta verziji), ki že obstoječi program obogati z zanimivo in uporabno možnostjo. Kaj je ta dodatek?

Z dodatkom so zadevo zelo poenostavili. Najpomembneje pa je, da učencem ni potrebno skrbeti niti za orodja, s katerimi bodo izdelali posnetek naloge, niti kam naj posnetek shranijo. Celoten postopekpoteka v  treh korakih. 

  1. Učitelj v sistemu ustvari povezavo do naloge. 
  2. Povezavo posreduje učencem. 
  3. Učenec izdela posnetek , ki se samodejno shrani.
Oglejmo si postopek podrobneje.

UČITELJ

  1. Ustvari nalogo za učenca na določeno temo, vprašanje (npr.: kroženje vode).

     2. Nalogi da naslov.

    3. Zapiše ustrezna navodilo za učenca.

   4. Določi tip posnetka, ki ga izdela učenec (namizje + mikrofon / spletna kamera + mikrofon)

     5. Generira se povezava, ki jo učitelj posreduje učencem v spletni učilnici ali po e-pošti.

UČENCI
  1. dobijo povezavo do naloge,
  2. uporabijo Google račun,
  3. za delo ne potrebujejo Screencastify računa, niti Chrome podaljška (extension),
  4. kliknejo na povezavo in preberejo navodila in začnejo s snemanjem svoje naloge,
  5. ko zaključijo, se posnetek samodejno naloži v učiteljev GD, kjer si ga/jih lahko ogleda in po potrebi oceni.

Predstavljena rešitev na uporabniku prijazen način omogoča drugačen način izvedbe naloge. Pri tem uporabnik (tako učitelj kot učenec) izkazujeta tudi nekatere od digitalnih spretnosti, ki jih direktiva EU predvideva v šolstvu za 21. stoletje. 

NEKAJ IDEJ UPORABE SCREENCASTIFY SUBMIT


Ko učencem posredujemo video razlage snovi, si želimo, da po ogledu gradiva pokažejo, kako so snov razumeli. Tako lahko o temi razmišljajo, postavljajo vprašanja, ki jih želijo razčistiti, poglobijo snov z dodatnimi gradivi, delijo svoje znanje s sošolci in ne nazadnje, sporočajo, kako se počutijo pri delu na daljavo. 

Idej za uporabo omenjene aplikacije je lahko veliko. Naj omenim le nekaj primerov. 

KROŽENJE VODE

Danes boste raziskali temo kroženje vode v naravi. 
  1. Oglej si spodnji video.
  2. Pripravi poskus o izhlapevanju in kondenzaciji vode doma. 
  3. Prikaži poskus na posnetku in razloži postopek in oba pojava. 



KNJIŽNI MOLJ 

Za domače branje smo prebrali knjigo Frana Levstika, Martin Krpan. 
  1. Najprej si oglej spodnji video.
  2. Povej nekaj o avtorju dela.
  3. Nato v nekaj besedah opiši zgodbo tako, da odgovoriš na naslednja vprašanja: KDO, KAJ, KJE, ZAKAJ in KAKO.
  4. Izrazi svoje mnenje o predstavitvi junaka v videu. 
  5. Posnemi svojo reportažo o Martinu Krpanu.

DELI CELOTE

V video razlagi sem vam predstavila ulomke. Danes pa boste sami ugotavljali, kako lahko predmete ali snovi delimo na dele in kako to zapišemo z ulomkom. 
  1. Najprej si oglej spodnji video. 
  2. Nato poišči svoja dva primera, s katerima boš razložil dele celote in jih zapisal z ulomkom. 
  3. Snemaj prikaz svojih dveh primerov, ju razloži in zapiši z ulomkom. 


NATURAL DISASTERS 

We have read about disasters in our coursebook. Today, you are going to view the video and revise how to name and spell most of the natural disasters. 
  1. View the video below and put down all the vocabulary in your notebook.
  2. Choose one of the disasters from the list and find online information on it. 
  3. Record a video report about the disaster and show some internet photos to illustrate it. 

KAKO DO DOBREGA POSNETKA VIDEO RAZLAGE


V zadnjem času ste prav gotovo posneli kar nekaj video razlag za učence, ki se zaradi coronavirusa učijo sami doma. Pri izdelavi takih video razlag ste uporabljali različne programe ali aplikacije, ki so vam morda ponujale tudi urejanje posnetkov. Največkrat je najboljša izbira otodje za snemanje zaslonske slike, saj omogoča prikazovanje različnih aktivnosti, zapisov, animacij in podobno in je v mnogočem podobna procesu nastajanja tabelske slike v razredu. Pri tem lahko uporabljamo različna orodja, naj omenim vsaj dva Screencast-O-Matic in Screencastify, oba sta prosto dostopna. Videoposnetke pa lahko izboljšamo tudi na enostaven način. Nekaj namigov za izboljšanje posnetkov.

Pri snemanju kratkih video razlag bodimo pozorni na naslednje:

  1. Gledamo v kamero in ne na zaslon. (tako na telefonu, tablici kot tudi na prenosniku)
  2. Kamera naj bo v višini vaših oči ali malce višje. (izboljša osvetljenost, položaj)
  3. Prilagodite oddaljenost od kamere. (ne preblizu niti predaleč)
  4. Prilagodite osvetlitev. (svetel prostor z enakomerno svetlobo, brez senc, lučka z enakomerno osvetlitvijo, svetloba naj bo usmerjena proti nam, ne za nami)
  5. Izberite pravo ozadje. (zanimivo a ne moteče ozadje)
  6. Prilagodite zvok. (po možnosti uporabite zunanji mikrofon, ki zmanjša odmeve in zvoke ozadja)
  7. Pred kamero bodite umirjeni a nasmejani. (malo gestikuliranja)
  8. Ne nosite svetlečih okraskov, verižic, uhanov. (odbijajo svetlobo, se premikajo)
  9. Pred resno uporabo naredite nekaj poskusnih posnetkov. (analizirajte jih)
  10. Enostavno in preprosto je ključ do uspeha. Ne pozabite!


SPLETNI DELOVNI LIST S 'POVLECI IN SPUSTI'


B. Delovni list s 'povleci in spusti' (drag and drop)

S pomočjo aplikacije Google Slides lahko pripravimo tudi enostavne delovne liste z 'Drag and Drop' možnostjo. Gradivo je posebej primerno za nižje razrede pri vseh predmetih, je pa tudi uporabno pri višjih razredih, če je ustrezno izdelano. Nudi vsekakor možnost reševanja naloge, hkrati pa tudi spretnosti pri uporabi IKT rešitev. Posebej je priporočljivo, da take naloge izdelajo tudi učenci sami in s svojo ustvarjalnostjo izdelajo zanimive izzive z enostavnimi orodji. 

Prikazala bom primer urejanja recepta pri angleščini. Izberemo lahko ustrezna gradiva, ki so prosto dostopna na spletu ali pa jih izdelamo sami iz starig delovnih listov. 

Primer 1 - recept 

  • Na spletu ali v učbeniku poičemo ustrezen recept (npr.: tabela s ilustracijami sestavin recepta). 
  • S pomočjo Orodja za izrezovanje ga shranimo kot sliko. 
  • Odpremo Google Slides, spremenimo nastavitve strani v pokončno 21x29 
  • Vstavimo sliko recepta. Pazimo, da nad receptom pustimo nekaj prostora za besede, ki jih bodo uporabili za reševanje naloge. 
  • Nato ponovno izdelamo sliko z Orodjem za izrezovanje.
  • To sliko nato vstavimo na stran kot ozadje, tako je učenci ne morejo spreminjati. 
  • V prazen prostor nad receptom vpišemo vsako besedo iz recepta posamezno, da jih bodo lahko postavili na ustrezno mesto v receptu. 
  • Dodamo še novo uvodno stran z navodili za reševanje. 
  • Ko gradivo damo v skupno rabo z učenci, ne pozabimo izbrati opcijo 'Urednik'. 

Za vajo pa jim pripravite še igrico za utrjevanje besedišča. 

Primer 2 - urejanje nav odil recepta

Postopek je podoben, kot v zgornjem primeru, le da stran pustimo, kot je predlagana po defoltu. Tokrat izdelamo urejanje dele besedila navodil v receptu. 



Primer 2

Tudi tu ena igrica za vajo. 




Opisano gradivo lahko izdelajo tudi učenci sami in s tem pridobijo tudi spretnosti uporabe aplikacij in orodij. Gradivo pa je lahko dober način sodelovalnega učenja in učenje učenja, saj morajo dobro razmisliti, kako zastaviti nalogo, da bo zanimiva in uporabna.





nedelja, 16. avgust 2020

DELOVNI LISTI PRIPRAVLJENI ZA SPLETNO REŠEVANJE


Pogosto se pojavi potreba, da bi klasične delovne liste (DL) ponudili učencem v spletni različici v reševanje. Včasih to potrebujejo učenci, ki so dalj časa odsotni od pouka zaradi bolezni ali športa, ali pa zaradi izrednih razmer kot je tokrat koronavirus. Obstajajo različne rešitve, ki so v večini vezane na določeno spletno učilnico ali portal. 

V tej objavi bom predstavila precej enostavno rešitev, kako naše stare DL lahko predelamo tako, da jih učenci rešujejo spletno. Uporabila bom možnosti, ki jih ponujajo Googlove aplikacije. Predpostavljam, da učitelj in učenci uporabljajo Google račun in so spretni pri uporabi Google aplikacij. 

Uporabila bom Google Slides in Google Classroom.
Kako torej lahko z Google Slides programom za prezentacije izdelam DL v spletni različici?

A. Delovni list z dopolnjevanjem besedila

Postopek sem razdelila na tri korake.

1. KORAK - priprava dokumenta
  1. Delovni list v wordu shranimo kot PDF dokument.
  2. PDF dokument izvozimo kot .jpeg sliko, če imamo tako možnost v PDF bralniku.
  3. Če te možnosti nimamo, pa ta dokument spremenmo v sliko s pomočjo Windows Orodjem za izrezovanje.
2. KORAK - delo v Google Slides
  1. Odpremo aplikacijo Google Slides.
  2. Spremenimo postavitev strani v pokončno obliko (21 X 29 cm).
  3. Vstavimo shranjeno sliko DL kot ozadje (background) strani.
  4. Z opcijo Polje za besedilo (text box) izdelamo v DL aktivna polja, kjer lahko vpisujemo besedilo.
  5. Dodamo še morebitna navodila za spletno reševanje.
3. KORAK - delimo DL z učenci

Obstaja več možnosti, kako damo gradivo v skupno rabo. 

Lahko ga enostavno pošljemo učencem preko e-pošte, v tem primeru jih opozorimo, da gradivo shranijo v svoj GD, ga preimenujejo z dodajanjem svojega imena in priimka na koncu naslova (npr: Pridevniki / Pridevniki_tine_snop) in nato ga dajo v skupno rabo z učiteljem. Ali pa učitelj v predstavitvi pripravi za vsakega učenca posebej eno stran za izponjevanje. 

Spletni delovni list lahko vključimo v katerokoli spletno učilnico. V svojem primeru bom prikazala, kako ga posredujemo učencem v Google učilnici.








HITREJE DO IZDELAVE GOOGLE OBRAZCEV

Sestavljanje testov v Google Obrazcih je kar zamudno delo, zato vam bo morda prišla prav informacija, kako zadevo lahko poenostavimo. 

Osnovni koraki na kratko:

Prvi korak
  1. Izdelajmo test v urejevalniku besedil. 
  2. Shranimo test v .doxs in .PDF obliki.
Drugi korak
  1. PDF dokument naložimo v Google Drive (v ustrezno mapo, da bo struktura urejena)
  2. V Google Drive namestimo dodatek (Add-ons) Automagical Form
  3. Izberemo PDF dokument s testom in ga odpremo z Automagical Form.
  4. V prikaznem okencu uredimo in počistimo vsebino testa, če je potrebno.
  5. Ustvarimo Google Obrazec.
Tretji korak
  1. Odpremo Google obrazec
  2. Pričnemo z urejanjem vprašanj in dodajanjem možnih odgovorov.
  3. Ne pozabimo na možnost časovne omejitve, če je smiselno.
  4. Obrazec s testom je pripravljen za uporabo.
Zakaj je ta postopek in rešitev pomembna? Nedvomno je delo veliko preglednejše, ko sestavljamo test v urejevalniku besedil. Lažje določamo, kako naj si vprašanja sledijo, hitreje opazimo morebitne napake in seveda je celoten test lažje opredeliti po dolžini. Avtomatiziranje prenosa testa kot celote prihrani predvsem na času. Obstaja sicer možnost 'kopiraj/prilepi' vsako vprašanje in odgovore posebej, kar pa je nerodno in zamudno. :)

Oglejte si še video vodič zgoraj omenjenga postopka. 



PREVERJANJE IN OCENJEVANJE NA DALJAVO S ČASOVNO OMEJITVIJO


Pri poučevanju na daljavo so sestavni segment načrta dela kriteriji preverjanja in ocenjevanja znanja. Dorečena morajo biti jasna navodila, 
- KDAJ, 
- KAJ 
- in KAKO
bomo preverjali in ocenjevali in kako bo to vplivalo na vrednotenje uspešnosti pridobljenega znanja.

Če tak način izobraževanja poteka skozi celo šolsko leto, se na preverjanje in ocenjevanje pripravljamo drugače, kot če gre za izredne razmere, ki so nastopile nenapovedano. V obeh primerih pa mora biti preverjanje in ocenjevanje načrtovanočasovno opredeljeno in z jasno dorečenimi kriteriji, s katerimi so vsi udeleženci vnaprej seznanjeni. Le tako bo lahko objektivo in bo nudilo vsakemu udeležencu pravično in optimalno oceno znanja.

Obstaja več različnih možnosti preverjanja in ocenjevanja v virtuanem svetu. 

Če se omejimo le na pisno preverjanje in ocenjevanje, so na razpolago različna bolj ali manj uporabna orodja ali aplikacije. V tej objavi predstavljam možnost pisnega preverjanja znanja s časovno omejitvijo s pomočjo prosto dostopnega orodja Google Obrazci, ki jih prav gotovo že poznate. 

Do Google Obrazcev dostopamo z brezplačnim Google Računom (za osebno uporabo) ali računom za G Suite (za poslovno, izobraževalno uporabo GAFE). Prednoost tega orodja je, da ustvarjen obrazec lahko uporabimo samostojno, ali pa ga vdelamo v spletne strani, bloge, učilnice (Moodle, Google Classroom...) itd. 

Tokrat se bom posvetila predvsem dodatni možnosti, ki jo lahko pri Google Obrazcih s pridom uporabimo pri  testiranju na daljavo ali pa tudi sicer v razredni situaciji. To je tako imenovan dodatek Adds-on FormLimiter, s katerim lahko testiranje na enostaven način natančno časovno omejimo.

Če uporabljamo spletno učilnico Moodle ali G Classroom, lahko doloćimo, datum in čas začetka testiranja in vsi udeleženci bodo istočasno dostopali do testa, ki ima časovno omejeno trajanje. 

Da se izognemo dvomom o avtentičnosti avtorjevega reševanja testa na daljavo, tako v primeru dela v spletni učilnici kot tudi s samostojnim obrazcem, priporočam, da test sprožimo v času videokonference istočasno za vse udeležence in spremljamo njihovo reševanje, hkrati pa v tem primeru lahko tudi odgovarjamo na morebitna vprašanja povezana s testom. 

Primer vodiča za časovno omejitev kviza v Google Obrazcu. 



Kot zaključek še ugotovitev, da ob uporabi Google Obrazcev pridobimo tudi na času obdelave rezultatov, saj nam sistem generira preglednico z rezultati testa, posebej tistih tipov vprašanj, kjer sistem lahko preverja pravilnost, poimensko za vse učence. Poleg tega je možen tudi grafičen prikaz uspešnosti po posameznih nalogah. V primeru, da v testu uporabite tudi možnost odprtih vprašanj, pa le te obdelate in ovrednotite posebej. Vse našteto je omogočeno v večini spletnih testiranj in je velika pomoč učiteljem pri obdelavi rezultatov. 

PREVETJANJE IN OCENJEVANJE ZNANJA IN IKT

 



Preverjanje in ocenjevanje sta sestavni del pedagoškega procesa. To sta dva različna postopka v procesu izobraževanja, ki pa se dopolnjujeta. Sta si v svojem bistvu zelo podobna, a imata različen namen in posledico. Pogosto ju zamenjujemo, ker je meja med njima nejasna. Vsako preverjanje ni tudi ocenjevanje, vsako ocenjevanje pa je nujno tudi preverjanje.

Namen preverjanja in ocenjevanja znanja je zbiranje ustreznih informacij o uspešnosti ali napredku učenca ali za presojo o njihovem učnem procesu. Pomembno je, da je ocenjevanje usmerjeno v iskanje kompetenc in ne ocen.
Zbrala sem nekaj poudarkov iz spletnih člankov in jih skupaj s svojimi izkušnjami nanizala tukaj.

S pomočjo formativnega ocenjevanja, sprotnega preverjanja, učitelj preveri, ali učenec razume snov. S kakovostnim in stalnim formativnim ocenjevanjem učitelj ve, koliko in kako učenci obvladajo in razumejo snov in jo v praksi znajo uporabiti, kar pa je osnovni namen učenja.
Pri preverjanju in ocenjevanju znanja uporabljamo tudi neformalne tehnike  kot so
  • samoocenjevanje - učenci izrazijo, kaj mislijo o svojem učnem procesu in kaj bi morali delati.
  • medsebojno ocenjevanje - učenci dobijo od sošolcev informacije o tem, na katerih področjih so dobri in katera področja naj še utrdijo.

Zakaj je preverjanje in ocenjevanje znanja pomembno?

Ključnega pomena za učni proces je, da učenci pokažejo razumevanje snovi; bistveno je oceniti, ali so učni cilji in standardi pouka izpolnjeni, zato je ocenjevanje sestavni del pouka in določa, ali so cilji izobraževanja izpolnjeni ali ne.Preverjanje in ocenjevanje nas sili, da si postavljamo zahtevna vprašanja kot na primer: 
  • Ali poučujemo, kar mislimo, da učimo?
  • Ali se učenci učijo, česar naj bi se učili?
  • Ali obstaja način, da se snov da bolje naučiti in s tem spodbujati boljše učenje?
Pomembno je, da učitelj o ocenjevanju premisli, preden začne načrtovati snov in njeno razlago. Vpraša naj se:
  • Kaj bom ocenjeval? 
  • Kaj dokazujejo cilji, ki jih imam v mislih?
  • Kaj je dokaz, da bodo dobili načrtovano znanje? 
  • Kaj je dokaz, da to zdaj zmorejo, znajo " 
Razmisli tudi, katere učne strategije ga bodo pripeljale do načrtovanega cilja.

Proces učenje zahteva, da se udeleženec loti reševanja problemov, da aktivno gradi svoje mentalne modele.

Znanje se pridobi ne le s prejemom informacij, ampak tudi z interpretacijo povezano z bazo znanja učenca. Sposobnost učenca, da organizira, strukturira in uporablja informacije v kontekstu z reševanjem kompleksnih problemov, je bistveno v procesu učenja. Biti morajo sposobni kritično razmišljati, analizirati in sklepati. Testiranje znanja je le majhen del ocene.

Rick Stiggins
trdi: ''Učitelji, ki uporabljajo ''Ocenjevanje za učenje'', vključijo svoje učence v nenehno samoocenjevanje, ki razkrije:

a. kam se usmerjajo v učenju, 

b. kje so trenutno v skladu s temi pričakovanji, 

c. kako lahko premostijo vrzel med obojim."